Kadra Hilaris

    • Agnieszka Ositek
      Właściciel i organ prowadzący szkoły Hilaris

      Agnieszka Ositek

      Właściciel i organ prowadzący szkoły Hilaris

      Właściciel i organ prowadzący szkoły Hilaris, przedszkola Akademia Małego Człowieka,dyrektor przedszkola AMC i Centrum Helen Doron, nauczyciel języka angielskiego. Inicjatorka, pomysłodawczyni i twórczyni Centrum Edukacyjnego Passowska.

      Pełni nad placówkami nadzór metodyczny i organizacyjny. Absolwentka Wydziału Neofilologii Uniwersytetu Warszawskiego ukończyła również kurs metodyczno-pedagogiczny dla nauczycieli języka angielskiego w Kolegium Języka Angielskiego Uniwersytetu Warszawskiego oraz podyplomowe studia zarządzania oświatą. Posiada międzynarodowe egzaminy Cambridge sprawdzające poziom biegłości językowej oraz międzynarodowy certyfikat TKT potwierdzający kwalifikacje w zakresie nauczania.

      Edukacja i nauczanie języków obcych jest jej hobby i sposobem na życie. Sama biegle włada dwoma językami obcymi i kolejnymi w stopniu komunikatywnym. Posiada pełne kwalifikacje w zakresie nauczania i doskonali stale wiedzę z zakresu zarządzania i nowoczesnych technologii. Odbyła staż w Londynie, regularnie organizuje wyjazdy uczniów do Wielkiej Brytanii.

      Jest licencjonowanym nauczycielem  metody Helen Doron. Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi i młodzieżą zarówno w placówkach państwowych, jak i prywatnych. Prywatnie szczęśliwa mama Kasi i Adama.

    • Barbara Zielińska-Ziarek
      Dyrektor Szkoły

      Barbara Zielińska-Ziarek

      Dyrektor Szkoły

      Dyrektor Niepublicznej Dwujęzycznej Szkoły Hilaris, absolwentka filologii angielskiej Uniwersytetu Warszawskiego oraz studiów amerykanistycznych Uniwersytetu Warszawskiego; od 15 lat nauczycielka języka angielskiego w gimnazjum, szkole podstawowej oraz prywatnych szkołach językowych. Nauczyciel języka angielskiego metodą Helen Doron.

      Radość sprawia mi obserwowanie rozwoju i postępów moich uczniów. W pracy z nimi ciągle stawiam sobie nowe wyzwania i stale poszukuję jak najbardziej ciekawych i skutecznych metod nauczania i pobudzania aktywności moich podopiecznych. Sama również uwielbiam się uczyć, jak uczyć innych i doskonalić swój warsztat.

      Prywatnie jestem szczęśliwą mamą Uli i Jurka, pasjonatką górskich wędrówek oraz chwil spędzanych wspólnie z moją rodziną. A lubię uczyć, bo to po prostu nigdy nie jest nudne.

    • Małgorzata Jurek
      wychowawca w klasach I-III, nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej i matematyki Mathriders

      Małgorzata Jurek

      wychowawca w klasach I-III, nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej i matematyki Mathriders

      Absolwentka pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej na Uniwersytecie Jana Kochanowskiego w Kielcach oraz studiów podyplomowych z zakresu terapii pedagogicznej z elementami systemu Montessori. Ukończyła również szkolenia z zakresu dziecięcej matematyki metodą MathRiders, a obecnie w trakcie studiów na kierunku oligofrenopedagogika. Ciągle się doskonali i zdobywa nowe kwalifikacje, do czego motywują ją codzienne obserwacje uczniów potrzebujących dodatkowych ćwiczeń i stymulacji.

      Informacje personalne:
      • Stanowisko:
        Nauczyciel edukacji wczesanoszkolnej
      • Wychowawca w klasach:
        I – III
      • Języki:
        Angielski
      • Zainteresowania zawodowe:
        skupia wokół matematyki, bajkoterapii oraz komunikacji i wymiany informacji w grupie, a także w kontaktach z rodzicami
      • Hobby:
        lubi poczytać powieści przygodowe i fantastyczne, tworzyć prace decoupage, piec ciasta i chodzić do kina
      Mathriders 100 %
      oligofrenopedagogika 50 %
    • Agnieszka Kępczyńska
      Nauczyciel biologii

      Agnieszka Kępczyńska

      Nauczyciel biologii

      Z wykształcenia jestem biologiem. Od wielu lat zajmuję się badaniami nad budową i działaniem mózgu. Jeszcze dłużej uczę w szkole dzieci, młodzież lub dorosłych – bardzo lubię to zajęcie. Chętnie dzielę się swoją wiedzą i zainteresowaniami z innymi ludźmi. Czasami piszę artykuły do Wiedzy i Życia.

      Uwielbiam czytanie książek, obserwowanie przyrody oraz wędrówki po Polsce. Wypoczywam tworząc drobną biżuterię lub zbierając grzyby leśne.

    • Jakub Bargieł
      Nauczyciel historii i WOS-u

      Jakub Bargieł

      Nauczyciel historii i WOS-u

      Jestem absolwentem Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, a dokładnie wydziału Nauk Historycznych i Społecznych. Osobiście największym zainteresowaniem darzę historię XIX i XX wieku.

      Już od kilku lat pracuję z młodzieżą i dziećmi. Moim nadrzędnym celem są widoczne efekty mojej pracy, do czego staram się dążyć różnymi sposobami. I tak np. oprócz standardowych zajęć, odbywających się w klasie jestem zwolennikiem przenoszenia ich niekiedy w inne, nie mniej interesujące miejsca związane z historią bezpośrednio.

      Do innych moich pasji zaliczyć można w pewnością: podróże, muzykę oraz gry planszowe.

    • Agnieszka Walczak-Baśkiewicz
      Nauczyciel chemii i informatyki

      Agnieszka Walczak-Baśkiewicz

      Nauczyciel chemii i informatyki

      Ukończyłam studia magisterskie na Wydziale Chemii Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu oraz studia podyplomowe z zakresu informatyki  dla nauczycieli na Wydziale Matematyki, Informatyki i Mechaniki Uniwersytetu Warszawskiego w połączeniu z Ośrodkiem Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie. Uwielbiam moją pracę a przede wszystkim eksperymenty, które również kochają uczniowie. Zwłaszcza, gdy coś wybucha, dymi, zmienia się barwa J. Ostatnio odkrytą pasją związaną z pracą jest mydlarstwo. Wraz z uczniami „produkujemy”  fantastyczne mydła naturalne oraz glicerynowe. Cały czas się rozwijam a inspiracji szukam wszędzie, gdzie tylko się da.

      Poza pracą jestem szczęśliwą żoną i mamą dwóch cudownych córek. Uwielbiam wycieczki rowerowe, do których zapalił mnie mój mąż. Lubię czytać kryminały. Poza tym uczę się języka włoskiego i angielskiego.

    • Emilia Karpińska
      Nauczyciel muzyki, nauczyciel świetlicy

      Emilia Karpińska

      Nauczyciel muzyki, nauczyciel świetlicy

      Absolwentka Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Płocku oraz Akademii Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej w Warszawie.

      W pracy z dziećmi nastawiona na ich potrzeby, ze spokojem i wrodzoną łagodnością wpływa na relacje w grupie, a także nieoceniona animatorka zabaw muzycznych.

      Uwielbia muzykę oraz sport, a także interesuje się historią II wojny światowej. W tym roku pragnie nauczyć się grać na gitarze. Prywatnie mama Patrycji i Mikołaja.

    • Karina Piechulska-Dybek
      Nauczyciel tańca, nauczyciel świetlicy

      Karina Piechulska-Dybek

      Nauczyciel tańca, nauczyciel świetlicy

      Pedagog przedszkolny i wczesnoszkolny, animator społeczno-kulturowy. Absolwentka Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. i studiów podyplomowych w zakresie kształcenia muzyczno-ruchowego (rytmiki, zajęć sportowych, choreoterapii) i zarządzania oświatą.

      Jej zainteresowania pedagogiczne skupiają się wokół psychologii dziecięcej oraz wpływu szeroko rozumianej kultury na rozwój najmłodszych. Swoją pracę dyplomową poświęciła zagadnieniu rozwijania się poczucia własnej wartości u dzieci.

      Za najistotniejsze w pracy z uczniami uważa rozbudzanie w nich zmysłu poznawczego. W praktyce pedagogicznej często wykorzystuje metodę rozwoju poprzez sztukę, dlatego podczas codziennych zajęć grupowych nie brakuje tańca, śpiewu, dramy i prac plastycznych. Pozwalają one dzieciom wyrażać siebie, swoją spontaniczność, ekspresję.

      Prywatnie interesuje się kulturą iberoamerykańską (mówi po hiszpańsku, tańczy flamenco), fotografią przyrody i muzyką (grą na gitarze, śpiewem). Każdą wolną chwilę spędzałaby w roztańczonej Andaluzji bądź na łonie przyrody z aparatem w dłoniach.

    • Edyta Zielkowska
      Nauczyciel świetlicy

      Edyta Zielkowska

      Nauczyciel świetlicy

      Absolwentka Mazowieckiej Wyższej Szkoły Humanistyczno-Pedagogicznej w Łowiczu, na kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna oraz studiów na kierunku pedagogika przedszkolna z terapią pedagogiczną.

      Praca z dziećmi to nie tylko zawód, ale także jej pasja. Radość sprawia jej przekazywanie najmłodszym wiedzy, którą wykorzystają w dalszym życiu, a każde nawet najmniejsze osiągnięcia jej wychowanków dają satysfakcję z wspólnej pracy.
      Uwielbia też podróże oraz wycieczki rowerowe.

    • Barbara Borowska
      Nauczyciel religii

      Barbara Borowska

      Nauczyciel religii

      Ukończyłam pięcioletnie studia magisterskie z dziedziny teologii ze specjalnością nauczycielsko-katechetyczną. Na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego byłam aktywnym członkiem Koła Naukowego Katechetyków.

      Generalnie… Wszystko mogę w Tym, Który mnie umacnia! Odkrywam z dziećmi bogactwo liturgii,  piękno modlitwy, wartości wychowania w wierze, historie biblijne. Lekcje religii są naturalnym czynnikiem kształtowania życia religijnego, wyrazem spójności wiary.

      Lubię jeździć na rowerze i grać w gry planszowe. Do najważniejszych życiowych osiągnięć zaliczam pielgrzymki z Sochaczewa do Częstochowy (cztery razy po 240 km pieszo).

    • Agnieszka Koprianiuk-Korczak
      Psycholog szkolny, nauczyciel świetlicy

      Agnieszka Koprianiuk-Korczak

      Psycholog szkolny, nauczyciel świetlicy

      Absolwentka psychologii, pedagogiki przedszkolnej z terapią zaburzeń rozwojowych i terapii pedagogicznej. Jej szczególne zainteresowania dotyczą rozwoju społeczno – emocjonalnego najmłodszych (prowadząc zajęcia ” Świat emocji” z radością patrzyła jak Maluchy pomalutku rozplątują nić emocjonalnych zależności, aby lepiej poznać siebie i innych)  a także literackich inspiracji w rozwoju przedszkolaków (lubi pisać bajki psychoedukacyjne, literatura jest światem, który dzięki słowom  a także obrazom zaspokaja ważne potrzeby dziecka).

      Prywatnie jest szczęśliwą mężatką, mamą malutkiej Neli, ogromną miłośniczką kotów  (mam 2 kotki), fotografem z całkiem „dobrym” okiem, a od niedawna  stawia pierwsze (według jej przedszkolnych dzieci  – udane)  kroki w szyciu zabawek.

    • Małgorzata Kowalska
      Instruktor zajęć teatralnych, nauczyciel świetlicy, animator

      Małgorzata Kowalska

      Instruktor zajęć teatralnych, nauczyciel świetlicy, animator

      Ukończyła animację społeczno-kulturalną i pedagogikę ogólną, specjalność projektowanie edukacyjne na Uniwersytecie Warszawskim.

      Realizuje autorskie projekty edukacyjne, w szkołach, przedszkolach, świetlicach i stowarzyszeniach. Prowadzi zajęcia plastyczne i teatralne. Interesuje się pedagogiką twórczości.

      Wierzy,, że uczestnictwo w zajęciach plastycznych i teatralnych rozwija nie tylko zdolności manualne i twórcze, ale także samodzielność, umiejętność planowania, dokonywania właściwych wyborów.

      Szeroko rozumiana TWÓRCZOŚĆ przyczynia się do niwelowania lęków i zahamowań, rozwija pewność siebie, odwagę i wiarę we własne możliwości.

    • Marzena Dąbrowska
      Nauczyciel edukacji dwujęzycznej

      Marzena Dąbrowska

      Nauczyciel edukacji dwujęzycznej

      Absolwentka wydziału Akademii Ekonomicznej w Poznaniu oraz studiów edukacji początkowej i terapii pedagogicznej dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się na Uniwersytecie Warszawskim.

      Od 1at licencjonowany nauczyciel języka angielskiego metodą Helen Doron dzieci w wieku od 1,5 do 16 roku życia. Doświadczenie zawodowe zdobywa ucząc od wielu lat dzieci zarówno w przedszkolach, jak i w szkołach podstawowych.

      „Z pasją, zaangażowaniem i z wielką przyjemnością nauczam dzieci, odkrywam im ich możliwości, kształcę wiarę w siebie, uczę współpracy, staram się, aby nauka była dla dziecka atrakcją i przyjemnością oraz korzystnie wpływała na jego rozwój emocjonalny, stan wiedzy
      i umiejętności.?

    • Wojciech Farfułowski
      Nauczyciel języka niemieckiego i angielskiego

      Wojciech Farfułowski

      Nauczyciel języka niemieckiego i angielskiego

      Ponad  30 lat temu  – ” narodziny  ” – wypowiada pierwsze słowa w językach obcych 🙂
      Absolwent studiów magisterskich na wydziale filologii germańskiej w Wyższej Szkole Lingwistycznej w Częstochowie i studiów licencjackich na wydziale filologii angielskiej w Lingwistycznej Szkole Wyższej w Warszawie.
      Ukończył Rudolf Rempel Berufskolleg na kierunku – specjalistyczne   kształcenie w zawodzie spedytora i logistyka w Niemczech / Versmold. zakończone egzaminem państwowym w Izbie Przemysłowo-Handlowej w Bielefeld.
      Stale się uczy i pracuje nad warsztatem, aby motywować i rozbudzać ciekawość do nauki języków wśród swoich uczniów.  Nauczy języka każdego w wieku od 4 do 104 lat.

      W wolnych chwilach: przygotowuje się do zajęć, czyta  (częściej po niemiecku i angielsku niż po polsku), przeprowadza eksperymenty kulinarne (nie zawsze udane), zgłębia tajniki filozofii Dalekiego Wschodu i  języka japońskiego (potrafi już liczyć do dziesięciu). Ulubiony cytat: „Granice mojego języka są granicami mojego świata”.  Ludwik Wittgenstein

    • Emilia Rochmińska
      Wychowawca w klasach I-III, nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej oraz zajęć plastycznych

      Emilia Rochmińska

      Wychowawca w klasach I-III, nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej oraz zajęć plastycznych

      Absolwentka studiów podyplomowych z zakresu pedagogiki ogólnej z uprawnieniami pedagogicznymi, oraz studiów podyplomowych na kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna.

      Lubi tworzyć (w szeroko pojętym znaczeniu tego słowa), ekonomicznie wykorzystywać czas i przestrzeń. No i oczywiście lubi dzieci. Dzieci były w jej życiu od zawsze. Wychowywała się w otoczeniu nauczycieli i położnych. O dzieciach czytała, uczyła się, opiekowała się dziećmi jako niania no i czekała na nie. W jej planach życiowych było miejsce przede wszystkim dla dzieci. Kończąc dietetykę na Akademii Medycznej w Warszawie, widziała swoją przyszłość jedynie w pracy z dziećmi. Dzieci są pełne zapału i energii i rzadko uznają coś za niemożliwe do zrealizowania. Silna potrzeba pracy z dziećmi zaowocowała stworzeniem zajęć dla maluszków Zielony Zając, które prowadzi do dziś.

      Prywatnie jest mężatką, mamą dwóch córek, nadal uwielbia oglądać bajki i malować piękne obrazy. Nie lubi stagnacji i marazmu, stwierdzenia  „nie potrafię” i „nie da się”, a znana osoba, z którą chciałaby mieć szansę się spotkać, to Leonardo da Vinci.

    • Dominika Moszczyńska
      Nauczyciel fizyki

      Dominika Moszczyńska

      Nauczyciel fizyki

      Ukończyłam wydział Chemiczny na Politechnice Warszawskiej oraz studia podyplomowe fizyki z astronomią na Uniwersytecie Warszawskim. Od 10 lat uczę młodzież gimnazjalną chemii i fizyki, próbując im pokazać, że nauka nie musi być nudna a jest bardzo przydatna, że warto studiować kierunki matematyczno-przyrodnicze.

      W wolnych chwilach jeżdżę na rowerze i słucham muzyki, z którą od dzieciństwa jestem bardzo blisko związana. Uwielbiam operę, balet, muzykę filmową, instrumentalną, jazz oraz muzykę alternatywną. Najpiękniej spędzone przeze mnie chwile to te w naszych polskich Tatrach z najbliższymi.

    • Danuta Żurawska-Pąk
      Nauczyciel gry na pianinie i skrzypcach

      Danuta Żurawska-Pąk

      Nauczyciel gry na pianinie i skrzypcach
    • Monika Pajączkowska
      Nauczyciel Wychowania fizycznego

      Monika Pajączkowska

      Nauczyciel Wychowania fizycznego

      Jestem absolwentką Akademii Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie. Jako 7 – letnia dziewczynka uwielbiałam ubierać się w strój gimnastyczny i wykonywać różne ćwiczenia. Wówczas nie wiedziałam, że będzie miało, to jakieś znaczenie w moim życiu. W szkole podstawowej zaczęłam uczęszczać na zajęcia z Taekwondo, a później na Kick – boxing. Moja przygoda ze sztukami walki zaważyła na wyborze drogi zawodowej. Pochłonięta całkowicie treningami i wyjazdami na zawody sportowe wybrałam zawód nauczyciela wychowania fizycznego. Wybór studiów pedagogicznych na kierunku wychowanie fizyczne był niejako naturalną koleją rzeczy, a jednocześnie spełnieniem marzeń. Moja pasja do sztuk walki niestety z powodu kontuzji została przerwana. A moja ciekawość ukierunkowana na bardziej zdrowotną sferę życia jakim była gimnastyka korekcyjna. Będąc na studiach zaczęłam pracę w Szkole Podstawowej nr 61 w Warszawie jako nauczyciel prowadząc zajęcia z wychowania fizycznego i gimnastyki korekcyjnej, a także w Ogrodzie Jordanowskim jako instruktor prowadząc zajęcia sportowe z dziećmi w wieku wczesnoszkolnym i szkolnym oraz z młodzieżą. Moim temperamentem obdarowałam seniorów prowadząc zajęcia z gimnastyki zdrowotnej w wodzie w ramach programu „Senior starszy – sprawniejszy” i zajęć z aqua aerobicu na Uniwersytecie III Wieku. Od wielu lat prowadzę zajęcia sportowe i korekcyjne dla grup przedszkolnych, zajęcia z korekcji i kompensacji wad postawy w Domu Kultury oraz zajęcia z kinezygerontoprofilaktyki i aqua fitness. Praca z dziećmi daje mi ogrom radości i satysfakcji, zachwyca, niejednokrotnie zaskakuje i na pewno mobilizuje do ciągłego rozwoju. Dzięki swojej pracy czasami mam przyjemność poczuć się jak dziecko 🙂