Kadra Hilaris

Agnieszka Ositek

Właściciel i organ prowadzący: szkoły Hilaris, przedszkola Hilaris,dyrektor przedszkola Hilaris , nauczyciel języka angielskiego. Inicjatorka, pomysłodawczyni i twórczyni Centrum Edukacyjnego Hilaris.

Pełni nad placówkami nadzór metodyczny i organizacyjny. Absolwentka Wydziału Neofilologii Uniwersytetu Warszawskiego ukończyła również kurs metodyczno-pedagogiczny dla nauczycieli języka angielskiego w Kolegium Języka Angielskiego Uniwersytetu Warszawskiego oraz podyplomowe studia zarządzania oświatą. Posiada międzynarodowe egzaminy Cambridge sprawdzające poziom biegłości językowej oraz międzynarodowy certyfikat TKT potwierdzający kwalifikacje w zakresie nauczania.

Edukacja i nauczanie języków obcych jest jej hobby i sposobem na życie. Sama biegle włada dwoma językami obcymi i kolejnymi w stopniu komunikatywnym. Posiada pełne kwalifikacje w zakresie nauczania i doskonali stale wiedzę z zakresu zarządzania i nowoczesnych technologii. Odbyła staż w Londynie, regularnie organizuje wyjazdy uczniów do Wielkiej Brytanii.

Jest licencjonowanym nauczycielem  metody Helen Doron. Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi i młodzieżą zarówno w placówkach państwowych, jak i prywatnych. Prywatnie szczęśliwa mama Kasi i Adama.

Barbara Zielińska- Ziarek – Nauczyciel języka angielskiego , wychowawca klasy VI. Absolwentka filologii angielskiej Uniwersytetu Warszawskiego oraz studiów amerykanistycznych Uniwersytetu Warszawskiego; od 15 lat nauczycielka języka angielskiego w gimnazjum, szkole podstawowej oraz prywatnych szkołach językowych. Nauczyciel języka angielskiego metodą Helen Doron.

Radość sprawia mi obserwowanie rozwoju i postępów moich uczniów. W pracy z nimi ciągle stawiam sobie nowe wyzwania i stale poszukuję jak najbardziej ciekawych i skutecznych metod nauczania i pobudzania aktywności moich podopiecznych. Sama również uwielbiam się uczyć, jak uczyć innych i doskonalić swój warsztat.

Prywatnie jestem szczęśliwą mamą Uli i Jurka, pasjonatką górskich wędrówek oraz chwil spędzanych wspólnie z moją rodziną. A lubię uczyć, bo to po prostu nigdy nie jest nudne.

Małgorzata Jurek

Wychowawca w klasach I-III, nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej i matematyki Mathriders

Absolwentka pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej na Uniwersytecie Jana Kochanowskiego w Kielcach oraz studiów podyplomowych z zakresu terapii pedagogicznej z elementami systemu Montessori. Ukończyła również szkolenia z zakresu dziecięcej matematyki metodą MathRiders, a obecnie w trakcie studiów na kierunku oligofrenopedagogika. Ciągle się doskonali i zdobywa nowe kwalifikacje, do czego motywują ją codzienne obserwacje uczniów potrzebujących dodatkowych ćwiczeń i stymulacji.

Agnieszka Kępczyńska

Nauczyciel biologii, wychowawca klasy V

Z wykształcenia jestem biologiem. Od wielu lat zajmuję się badaniami nad budową i działaniem mózgu. Jeszcze dłużej uczę w szkole dzieci, młodzież lub dorosłych – bardzo lubię to zajęcie. Chętnie dzielę się swoją wiedzą i zainteresowaniami z innymi ludźmi. Czasami piszę artykuły do Wiedzy i Życia.

Uwielbiam czytanie książek, obserwowanie przyrody oraz wędrówki po Polsce. Wypoczywam tworząc drobną biżuterię lub zbierając grzyby leśne.

Jakub Bargieł

Nauczyciel historii i WOS-u

Jestem absolwentem Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, a dokładnie wydziału Nauk Historycznych i Społecznych. Osobiście największym zainteresowaniem darzę historię XIX i XX wieku.

Już od kilku lat pracuję z młodzieżą i dziećmi. Moim nadrzędnym celem są widoczne efekty mojej pracy, do czego staram się dążyć różnymi sposobami. I tak np. oprócz standardowych zajęć, odbywających się w klasie jestem zwolennikiem przenoszenia ich niekiedy w inne, nie mniej interesujące miejsca związane z historią bezpośrednio.

Do innych moich pasji zaliczyć można w pewnością: podróże, muzykę oraz gry planszowe.

Agnieszka Walczak-Baśkiewicz

Nauczyciel chemii i informatyki

Ukończyłam studia magisterskie na Wydziale Chemii Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu oraz studia podyplomowe z zakresu informatyki  dla nauczycieli na Wydziale Matematyki, Informatyki i Mechaniki Uniwersytetu Warszawskiego w połączeniu z Ośrodkiem Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie. Uwielbiam moją pracę a przede wszystkim eksperymenty, które również kochają uczniowie. Zwłaszcza, gdy coś wybucha, dymi, zmienia się barwa J. Ostatnio odkrytą pasją związaną z pracą jest mydlarstwo. Wraz z uczniami „produkujemy”  fantastyczne mydła naturalne oraz glicerynowe. Cały czas się rozwijam a inspiracji szukam wszędzie, gdzie tylko się da.

Poza pracą jestem szczęśliwą żoną i mamą dwóch cudownych córek. Uwielbiam wycieczki rowerowe, do których zapalił mnie mój mąż. Lubię czytać kryminały. Poza tym uczę się języka włoskiego i angielskiego.

Emilia Karpińska

Nauczyciel muzyki, nauczyciel świetlicy

Absolwentka Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Płocku oraz Akademii Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej w Warszawie.

W pracy z dziećmi nastawiona na ich potrzeby, ze spokojem i wrodzoną łagodnością wpływa na relacje w grupie, a także nieoceniona animatorka zabaw muzycznych.

Uwielbia muzykę oraz sport, a także interesuje się historią II wojny światowej. W tym roku pragnie nauczyć się grać na gitarze. Prywatnie mama Patrycji i Mikołaja.

Karina Piechulska-Dybek

Nauczyciel tańca, nauczyciel świetlicy

Pedagog przedszkolny i wczesnoszkolny, animator społeczno-kulturowy. Absolwentka Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. i studiów podyplomowych w zakresie kształcenia muzyczno-ruchowego (rytmiki, zajęć sportowych, choreoterapii) i zarządzania oświatą.

Jej zainteresowania pedagogiczne skupiają się wokół psychologii dziecięcej oraz wpływu szeroko rozumianej kultury na rozwój najmłodszych. Swoją pracę dyplomową poświęciła zagadnieniu rozwijania się poczucia własnej wartości u dzieci.

Za najistotniejsze w pracy z uczniami uważa rozbudzanie w nich zmysłu poznawczego. W praktyce pedagogicznej często wykorzystuje metodę rozwoju poprzez sztukę, dlatego podczas codziennych zajęć grupowych nie brakuje tańca, śpiewu, dramy i prac plastycznych. Pozwalają one dzieciom wyrażać siebie, swoją spontaniczność, ekspresję.

Prywatnie interesuje się kulturą iberoamerykańską (mówi po hiszpańsku, tańczy flamenco), fotografią przyrody i muzyką (grą na gitarze, śpiewem). Każdą wolną chwilę spędzałaby w roztańczonej Andaluzji bądź na łonie przyrody z aparatem w dłoniach.

Barbara Borowska

Nauczyciel religii

Ukończyłam pięcioletnie studia magisterskie z dziedziny teologii ze specjalnością nauczycielsko-katechetyczną. Na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego byłam aktywnym członkiem Koła Naukowego Katechetyków.

Generalnie… Wszystko mogę w Tym, Który mnie umacnia! Odkrywam z dziećmi bogactwo liturgii,  piękno modlitwy, wartości wychowania w wierze, historie biblijne. Lekcje religii są naturalnym czynnikiem kształtowania życia religijnego, wyrazem spójności wiary.

Lubię jeździć na rowerze i grać w gry planszowe. Do najważniejszych życiowych osiągnięć zaliczam pielgrzymki z Sochaczewa do Częstochowy (cztery razy po 240 km pieszo).

Małgorzata Kowalska

Instruktor zajęć teatralnych, nauczyciel świetlicy

Ukończyła animację społeczno-kulturalną i pedagogikę ogólną, specjalność projektowanie edukacyjne na Uniwersytecie Warszawskim.

Realizuje autorskie projekty edukacyjne, w szkołach, przedszkolach, świetlicach i stowarzyszeniach. Prowadzi zajęcia plastyczne i teatralne. Interesuje się pedagogiką twórczości.

Wierzy,, że uczestnictwo w zajęciach plastycznych i teatralnych rozwija nie tylko zdolności manualne i twórcze, ale także samodzielność, umiejętność planowania, dokonywania właściwych wyborów.

Szeroko rozumiana TWÓRCZOŚĆ przyczynia się do niwelowania lęków i zahamowań, rozwija pewność siebie, odwagę i wiarę we własne możliwości.

Marzena Dąbrowska

Nauczyciel edukacji dwujęzycznej

Absolwentka Wydziału Akademii Ekonomicznej w Poznaniu oraz studiów edukacji początkowej i terapii pedagogicznej dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się na Uniwersytecie Warszawskim.

Od 1at licencjonowany nauczyciel języka angielskiego metodą Helen Doron dzieci w wieku od 1,5 do 16 roku życia. Doświadczenie zawodowe zdobywa ucząc od wielu lat dzieci zarówno w przedszkolach, jak i w szkołach podstawowych.

„Z pasją, zaangażowaniem i z wielką przyjemnością nauczam dzieci, odkrywam im ich możliwości, kształcę wiarę w siebie, uczę współpracy, staram się, aby nauka była dla dziecka atrakcją i przyjemnością oraz korzystnie wpływała na jego rozwój emocjonalny, stan wiedzy i umiejętności.

Wojciech Farfułowski

Nauczyciel języka niemieckiego i angielskiego

Absolwent studiów magisterskich na wydziale filologii germańskiej w Wyższej Szkole Lingwistycznej w Częstochowie i studiów licencjackich na wydziale filologii angielskiej w Lingwistycznej Szkole Wyższej w Warszawie.
Ukończył Rudolf Rempel Berufskolleg na kierunku – specjalistyczne   kształcenie w zawodzie spedytora i logistyka w Niemczech / Versmold. zakończone egzaminem państwowym w Izbie Przemysłowo-Handlowej w Bielefeld.
Stale się uczy i pracuje nad warsztatem, aby motywować i rozbudzać ciekawość do nauki języków wśród swoich uczniów.  Nauczy języka każdego w wieku od 4 do 104 lat.

W wolnych chwilach: przygotowuje się do zajęć, czyta  (częściej po niemiecku i angielsku niż po polsku), przeprowadza eksperymenty kulinarne (nie zawsze udane), zgłębia tajniki filozofii Dalekiego Wschodu i  języka japońskiego (potrafi już liczyć do dziesięciu). Ulubiony cytat: „Granice mojego języka są granicami mojego świata”.  Ludwik Wittgenstein

Emilia Rochmińska

Wychowawca w klasach I-III, nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej oraz zajęć plastycznych

Absolwentka studiów podyplomowych z zakresu pedagogiki ogólnej z uprawnieniami pedagogicznymi, oraz studiów podyplomowych na kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna.

Lubi tworzyć (w szeroko pojętym znaczeniu tego słowa), ekonomicznie wykorzystywać czas i przestrzeń. No i oczywiście lubi dzieci. Dzieci były w jej życiu od zawsze. Wychowywała się w otoczeniu nauczycieli i położnych. O dzieciach czytała, uczyła się, opiekowała się dziećmi jako niania no i czekała na nie. W jej planach życiowych było miejsce przede wszystkim dla dzieci. Kończąc dietetykę na Akademii Medycznej w Warszawie, widziała swoją przyszłość jedynie w pracy z dziećmi. Dzieci są pełne zapału i energii i rzadko uznają coś za niemożliwe do zrealizowania. Silna potrzeba pracy z dziećmi zaowocowała stworzeniem zajęć dla maluszków Zielony Zając, które prowadzi do dziś.

Prywatnie jest mężatką, mamą dwóch córek, nadal uwielbia oglądać bajki i malować piękne obrazy. Nie lubi stagnacji i marazmu, stwierdzenia  „nie potrafię” i „nie da się”, a znana osoba, z którą chciałaby mieć szansę się spotkać, to Leonardo da Vinci.

 

Dominika Moszczyńska

Nauczyciel fizyki

Ukończyłam wydział Chemiczny na Politechnice Warszawskiej oraz studia podyplomowe fizyki z astronomią na Uniwersytecie Warszawskim. Od 10 lat uczę młodzież gimnazjalną chemii i fizyki, próbując im pokazać, że nauka nie musi być nudna a jest bardzo przydatna, że warto studiować kierunki matematyczno-przyrodnicze.

W wolnych chwilach jeżdżę na rowerze i słucham muzyki, z którą od dzieciństwa jestem bardzo blisko związana. Uwielbiam operę, balet, muzykę filmową, instrumentalną, jazz oraz muzykę alternatywną. Najpiękniej spędzone przeze mnie chwile to te w naszych polskich Tatrach z najbliższymi.

Anna Mandelska, Nauczyciel informatyki, wychowawca klasy VII,  pedagog szkolny, pedagog terapeuta. Nauczyciel dyplomowany.

Absolwentka : Wyższej Szkoły Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie kierunku pedagogika korekcyjna, OEiZK w Warszawie kierunku informatyka, Zarządzania Oświatą.

Oligofrenopedagog, certyfikowany Trener i Egzaminator ECDL Advanced.

W swojej pracy zawodowej wykorzystuje umiejętności zdobyte w trakcie licznych szkoleń w tym między innymi : Wykorzystanie dialogu motywującego w profilaktyce uzależnień, Konstruowanie programów i zajęć profilaktycznych w oparciu o metodę TZA, Gry i zabawy przeciwko agresji, Trening umiejętności społecznych dzieci i młodzieży z trudnymi zachowaniami, Diagnoza, terapia i edukacja matematyczna, Dyskalkulia  specjalne potrzeby edukacyjne ucznia z trudnościami w nauce matematyki.

Jej ulubiona książka to Trylogia Henryka Sienkiewicza.
Ulubiony film? Jest ich wiele, ale bardzo lubi film „Zaklęci w czasie” Roberta Schwentke.
Muzyka, której słucha, jest zwykle odzwierciedleniem nastroju.
Podróże – zawsze z przygodami.
Jej sukces to dzieci. Jestem dumna z tego, że udaje jej się łączyć życie zawodowe z życiem rodzinnym.

Danuta Żurawska-Pąk

Nauczyciel gry na pianinie i skrzypcach